Kiwiprop™
Η Φιλοσοφία του σχεδιασμού της
 
Μια νέα σύγχρονη συνθετική προπέλα για ιστιοπλοϊκά σκάφη....

Ενώ πολλά έχουν γραφτεί για τις πολύ σημαντικές βελτιώσεις στις επιδόσεις και τα οφέλη των χρηστών που έχουν τα νέα υλικά και οι τεχνολογίες που είναι διαθέσιμες για τα σκάφη αναψυχής, αυτές έχουν επικεντρωθεί σε μεγάλο βαθμό πάνω από την ίσαλο γραμμή.

Σαν αποτέλεσμα της μακρόχρονης δυσαρέσκειας με τις επιδόσεις και τις προτεινόμενες τιμές από τις υφιστάμενες προπέλες που είναι διαθέσιμες για τα δικά μας τα σκάφη, ξεκινήσαμε την πλήρη επανεξέταση από μηδενική βάση των επιλογών σχεδιασμού που είναι διαθέσιμες σήμερα για τη βέλτιστη προπέλα. Αυτό σημαίνει την απόδοση ίσης βαρύτητας ως προς το σχεδιασμό για το κόστος της προπέλας, τόσο στην αρχική αγορά, την εγκατάσταση και την εξέλιξη του κόστους του κύκλου ζωής της.

Τα προβλήματα των παραδοσιακών αναδιπλούμενων προπελών ήταν γνωστά εδώ και αρκετό καιρό. Η μικρή επιφάνεια των πτερυγίων που έχει σαν συνέπεια τις κακές αποδόσεις στην μηχανοκίνηση, ιδιαίτερα σε δυσμενείς συνθήκες. Μια πολύ μεγάλη ακτίνα της αδράνειας, η οποία σε συνδυασμό με τη μεγάλη μάζα που οδηγούν σε πολύ σημαντικά προβλήματα κραδασμών σε πραγματικές συνθήκες με την πάροδο του χρόνου. Αυτή οφείλεται από την ανάγκη να διατηρηθεί επαρκής μάζα στις άκρες των πτερυγίων ώστε να μπορούν να λειτουργούν με κάποιο λογικό επίπεδο επιδόσεων όταν κάνουμε ανάποδα. Αυτό που συχνά παραβλέπεται κατά το σχεδιασμό αυτής της προσέγγισης είναι ότι ο σημαντικός όγκος που καταλαμβάνουν τα πτερύγια δημιουργεί ένα υδροδυναμικό σοκ, όταν τα πτερύγια περνούν από το κάτω μέρος του σκάφους. Το νερό είναι ασυμπίεστο, και ο όγκος του νερού που εκτοπίζει το πτερύγιο εμφανίζεται ως περαιτέρω κραδασμός. Η μόνη λύση σε αυτό για ένα δεδομένο διάκενο είναι να μειωθεί η ταχύτητα του πτερυγίου και / ή να γίνει η άκρη του πτερυγίου όσο το δυνατόν πιο λεπτή.

Δεδομένου ότι η δόνηση από την περιστρεφόμενη μάζα είναι συνάρτηση της ακτίνας περιστροφής, η μάζα και ιδιαίτερα η ακτίνα της αδράνειας είναι κρίσιμες παράμετροι σχεδιασμού για την εξεύρεση μιας ομαλής λειτουργίας της προπέλας. Ένας σχεδιασμός βελτιστοποιημένος για την ομαλή λειτουργία θα είναι όσο το δυνατόν πιο ελαφρύς, με τη μάζα συγκεντρωμένη στο κέντρο της προπέλας. Αυτό είναι το ακριβώς αντίθετο των παραδοσιακών αναδιπλούμενων προπελών. Τα οφέλη αυτής της προσέγγισης έχουν ήδη φέρει δραματικές βελτιώσεις στην διάρκεια ζωής του μπρακέτου, ο όλεθρος των πολλών ιδιοκτητών σκαφών αναψυχής, όπως θα περίμενε κανείς από τις πολύ σημαντικές μειώσεις στην ακτίνα και την συνολική μάζα. Θυμηθείτε ένα τυπικό μπρακέτο θα έχει περίπου 10 ~ 20 χιλ. διάκενο όταν είναι νέο, και πολύ περισσότερο καθώς φθείρεται.

Η
Kiwiprop φέρνει πολλά από τα οφέλη της σημερινής τεχνολογίας σε μια ουσιώδη συσκευή η οποία έχει δει ελάχιστες αλλαγές ή βελτιώσεις από την πρώτη πτυσσόμενη προπέλα του Herreshoff στις αρχές του περασμένου αιώνα. Τα υδροδυναμικά προβλήματα σχεδιασμού όλων των προπελών είναι πολύπλοκα και ακόμα περισσότερο όταν απαιτείται η ελαχιστοποίηση της οπισθέλκουσας όταν ιστιοπλοούν αλλά ταυτόχρονα να προσφέρουν τη μέγιστη ώθηση σε ένα μηχανοκινούμενο σκάφος κατά κανόνα με περιορισμένη ισχύ και υψηλή αντίσταση ανέμου.

Η πρόωση είναι συνάρτηση της επιφάνειας των πτερυγίων. Δεν υπάρχει συμβιβασμός.

Για να αυξηθεί η ώθηση από μια δεδομένη ισχύ, πρέπει να αυξηθεί η επιφάνεια των πτερυγίων. Ο προφανής τρόπος για να επιτευχθεί αυτό είναι να πάμε σε περισσότερα πτερύγια για μια συγκεκριμένη διάμετρο.
Πολλοί, επειδή δεν βρίσκουν μια απλή και προσιτή προπέλα μεταβλητού βήματος, έχουν επιλέξει να παραμείνουν με την παραδοσιακή σταθερή προπέλα των τριών πτερυγίων για να έχουν μια ικανοποιητική ώθηση στην μηχανοκίνηση αλλά με τεράστιο κόστος όσον αφορά την απόδοση στην ιστιοπλοΐα,.

Τα τρία συνθετικά πτερύγια της
Kiwiprop προσφέρουν πολύ σημαντικά οφέλη στην ώθηση που οφείλονται στην σημαντικά αυξημένη επιφάνεια των πτερυγίων και την ίδια στιγμή αντιμετωπίζουν τα γνωστά προβλήματα της διάβρωσης, της φθοράς, του βάρους, των κραδασμών και της κακής ανάστροφης ώθησης που είναι συνυφασμένες με την παραδοσιακή αναδιπλούμενη δίπτερη προπέλα. Επιλέγοντας ένα σχεδιασμό προπέλας μεταβλητού βήματος χωρίς γρανάζια και χρησιμοποιώντας πτερύγια με έγχυση του Zytel ™, που είναι ένα σύνθετο υλικό της DuPont, επιτρέπει την οικονομική παραγωγή προπελών τριών πτερυγίων για ισχύ κάτω των 55 ίππων, όπου κυριάρχησαν για μεγάλο χρονικό διάστημα οι σταθερές προπέλες τριών πτερυγίων και οι αναδιπλούμενες δίπτερες.

Ενώ οι τρίφτερες προπέλες μεταβλητού βήματος με γρανάζια ήταν οι προπέλες της επιλογής για όλες τις επιδόσεις των ιστιοπλοϊκών, αυτές έχουν σημαντικά προβλήματα σχεδιασμού που εμποδίζουν την διάδοση της χρήσης τους, ιδιαίτερα στις αγορές κάτω των πενήντα ίππων που είναι ο μεγάλος όγκος των εγκατεστημένων μονάδων. Πρώτον είναι δαπανηρές λόγω της απαιτούμενης πολύπλοκης μηχανουργικής επεξεργασίας που απαιτείται με κάθε μονάδα. Κάθε πτερύγιο απαιτεί μια μηχανουργική επεξεργασία για λοξότμηση των γραναζιών εκτός από τον κεντρικό κώνο.

Πολύ χειρότερα από την άποψη ενός ιστιοπλόου, και που δεν αναγνωρίζεται συχνά, τα πτερύγια  παραμένουν παράλληλα με τον άξονα, και όχι με την ροή του νερού, με συνέπεια μια σημαντική οπισθέλκουσα δύναμη και προκαλεί απαράδεκτη ελεύθερη περιστροφή του άξονα κατά την ιστιοπλοΐα. Θα παρατηρήσετε ότι όλα τα σχέδια των προπελών μεταβλητού βήματος με γρανάζια προσανατολίζονται από την πλευρά του άξονα, και φαίνεται να δείχνουν μια μονάδα με πολύ ελάχιστη προβαλλόμενη περιοχή. Αυτό είναι παραπλανητικό καθώς συνήθως έχοντας μια γωνία του άξονα 10 ~ 15 μοίρες και μια κλίση της γάστρας 5 ~ 10 μοίρες, η έλικα "βλέπει" το νερό σε γωνία συνήθως 15 ~ 20 μοιρών. Αυτό δημιουργεί μια μεγάλη προβαλλόμενη επιφάνεια της προπέλας που μεταφράζεται σε αντίσταση και ελεύθερη περιστροφή του άξονα με όλα είναι συνεπακόλουθα προβλήματα του θορύβου, φθοράς και μειωμένης ιστιοπλοϊκής απόδοσης. Κάθε ταλάντωση των πτερυγίων επιφέρει σημαντική φθορά στους εσωτερικούς μηχανισμούς που είναι πάντοτε δύσκολο να διατηρηθεί η κατάλληλη λίπανση στο σκληρό υποθαλάσσιο περιβάλλον.

Η
Kiwiprop, καταργώντας τα γρανάζια και αξιοποιώντας  την σχεδόν ουδέτερη πλευστότητα του Zytel ™, επιτρέπει σε κάθε πτερύγιο να κινείται ελεύθερα στη ροή του νερού που βλέπει ανά πάσα στιγμή, ανεξάρτητα από τη γωνία του άξονα, τον εκπεσμό ή την κίνηση της θάλασσας, ελαχιστοποιείται έτσι πάντα η οπισθέλκουσα αντίσταση και μειώνεται η ελεύθερη περιστροφή του άξονα σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

Το Zytel ™ μειώνει το συνολικό βάρος της μονάδας κάτω από 3,5 κιλά, τα οποία σε συνδυασμό με τα λεπτά άκρα των πτερυγίων αυτού του σχεδιασμού μειώνουν δραματικά τους κραδασμούς και το υδροδυναμικό σοκ προσφέροντας μια πολύ καλή μηχανοκίνηση ενώ διατηρεί πλήρη ώθηση όταν κάνουμε ανάποδα και εξαλείφει τα θέματα της διάβρωσης των πτερυγίων. Τα λεπτά άκρα των πτερυγίων αυξάνουν επίσης την ώθηση που διατίθεται μειώνοντας την ενέργεια που καταναλώνεται από την τριβή της περιστροφής τους.

Τα πτερύγια, τα οποία είναι τα μόνα κινούμενα μέρη κατά την ιστιοπλοΐα, είναι γεμάτα με γράσο υψηλής ποιότητας. Η φυγόκεντρη δύναμη κατά την μηχανοκίνηση εξασφαλίζει ότι το γράσο διατηρείται στο πτερύγιο αντιμετωπίζοντας έτσι το σημαντικό ζήτημα της συνεχούς λίπανσης, η οποία αποτελεί προϋπόθεση για την ελάχιστη φθορά με την πάροδο του χρόνου.

Αυτή η προπέλα έχει αναπτυχθεί, σχεδιαστεί και δοκιμαστεί πολύ προσεκτικά για διάστημα περίπου έξι ετών. Μια εκτεταμένη και συνεχώς ενημερωμένη βάση δεδομένων της κάθε εγκατεστημένης μονάδας επιτρέπει την συνεχή παρακολούθηση και την αξιολόγηση των επιδόσεων με συστάσεις για την ακριβή διάμετρο και βήμα.

Ο προσεκτικός σχεδιασμός και η τεχνολογία μας επιτρέπουν να χρησιμοποιούμε έξι μόλις τυποποιημένα στοιχεία για την κάλυψη των αξόνων και των ποδαριών, αριστερόστροφων και δεξιόστροφων, διαμέτρου 15,50 με 18,50 ίντσες (ονομαστικό μέτρο) και όλα τα βήματα λόγω του χαρακτηριστικού του ρυθμιζόμενου βήματος. Αυτό μας επιτρέπει να καλύπτουμε σχεδόν κάθε εγκατάσταση 15 ~ 55 ίππων, η οποία είναι το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς, σε πολύ χαμηλότερες τιμές από τις υπάρχουσες προπέλες μεταβλητού βήματος.

Δεν είναι μόνο φθηνότερες οι
Kiwiprop και πιστεύουμε σχεδόν χωρίς απαιτήσεις συντήρησης αλλά παράγουν πολύ περισσότερη πρόωση από ανταγωνιστικές μονάδες κυρίως λόγω του προσεκτικού σχεδιασμού του  πτερυγίου τους. Η απαιτούμενη ιπποδύναμη προσεγγίζει μια συνάρτηση της διαμέτρου εις την 5η δύναμη σε αυτά τα μεγέθη. Έτσι είναι κρίσιμη η πολύ μεγάλη προσοχή στον σχεδιασμό της άκρης του πτερυγίου, κάτι που συχνά παραβλέπεται σε ανταγωνιστικά σχέδια.

Ο συμβιβασμός για οποιοδήποτε επίπεδο πτερύγιο (που απαιτείται για τη λειτουργία μεταβολής του βήματος) όσο αυξάνεται η ταχύτητα του σκάφους είναι μια πτώση στην σχετική αποτελεσματικότητα. Ξεκινώντας από μια πολύ υψηλότερη βάση, ωστόσο, η εμπειρία μας σε μια σειρά διαφορετικών εγκαταστάσεων με την μέγιστη ταχύτητα σε ήρεμες συνθήκες, είναι ίση ή καλύτερη, ανάλογα με την ποιότητα της αρχικής εγκατάστασης. Το εκτόπισμα του σκάφους καθορίζει γενικά τις δυνατότητες της μηχανοκίνησης σε συνθήκες ηρεμίας.

Η
Kiwiprop δείχνει τις πραγματικές δυνατότητές της στην μηχανοκίνηση σε αντίξοες συνθήκες. Με την πολύ σημαντική επιπλέον ώθηση που διατίθεται από τα τρία πτερύγια, η οποία αυξάνει καθώς η ταχύτητα μειώνεται, η ταχύτητα του σκάφους διατηρείται σε υψηλότερα επίπεδα από ότι σε ανταγωνιστικές προπέλες.

Θεωρούμε ότι αυτή η τεχνολογία επιτρέπει σήμερα στους ιδιοκτήτες ιστιοπλοϊκών σκαφών αναψυχής για να έχουν το καλύτερο των δύο κόσμων. Την ικανότητα της μηχανοκίνησης, με μικρό βάρος και ελάχιστη συντήρηση, της τρίφτερης σταθερής προπέλας σε συνδυασμό με την ελάχιστη οπισθέλκουσα για βέλτιστη απόδοση στην ιστιοπλοΐα. Πολλοί από τους χρήστες μας αναφέρουν σημαντικές αυξήσεις στις επιδόσεις στην ιστιοπλοΐα και στην μηχανοκίνηση, ιδιαίτερα όταν ταξιδεύουν κόντρα στο κύμα σε φουρτουνιασμένη θάλασσα, σε συνδυασμό με πολύ ομαλότερη λειτουργία στα πρίμα και μια εξαιρετική ικανότητα στα ανάποδα.

Εμείς προσφέρουμε τις επιδώσεις μιας τρίφτερης στις τιμές μιας δίφτερης!

Με περισσότερη ώθηση, ιδίως στην ανάποδη κίνηση, το ένα τρίτο του βάρους, την ελάχιστη δυνατότητα διάβρωσης, την πλήρη λίπανση όλων των κινούμενων μερών και λιγότερο από το μισό της τιμής των ανταγωνιστικών μονάδων, θεωρούμε ότι πετύχαμε τον στόχο μας και είμαστε βέβαιοι ότι αυτή η προπέλα θα γίνει στο μέλλον η προπέλα της επιλογής στην αγορά που στοχεύει.

Από την πλευρά της τρέχουσας συντήρησης, η χρήση κοινών, εναλλάξιμων και οικονομικών επιμέρους στοιχείων μας επιτρέπει να προσφέρουμε ανταλλακτικά πτερύγια για τα αναπόφευκτα προβλήματα που θα προκύψουν.

Η σχετικά χαμηλή τιμή και το περιορισμένο βάρος της μονάδας σημαίνει άμεση παράδοση σε όλο τον κόσμο μέσω των διεθνών υπηρεσιών ταχυμεταφορών από τη Νέα Ζηλανδία για οπουδήποτε σε λογικές τιμές.

Μπορεί να θέλετε να εξετάσετε περαιτέρω την ιστοσελίδα μας, όπου οι παραπάνω πληροφορίες και ιδίως οι μαρτυρίες, από προπέλες σε λειτουργία σε ένα ευρύ φάσμα μηχανών είναι διαθέσιμες σε περισσότερες λεπτομέρειες.

 Powered by ABC Professional Services